Blogi seuraa työssäoppipainotteisen merkonomiopiskeljan Valtterin työ- sekä opiskeluelämää. Työskentelen asiakaspalvelutehtävissä Vianorilla opiskelun ohessa. Vapaa-ajalla touhuilen autojen ja moottoripyörien parissa, sekä tietysti vietän aikaani ystävieni kanssa.
torstai 23. huhtikuuta 2015
Sanaton viestintä
- Torilla olen huomannut sen, että kädet on pidettävä sivuilla eikä missään muualla. Asiakkaan huomio on saatava, reippaalla ja iloisella lauseella jotta hänet saa pysäytettyä ja että hänet saa kuuntelemaan kun kerrot tuotteestasi. Huomion ilman sanoja saa visuaalisella ilmeellä, iloisella ilmeellä, ja esimerkiksi maistiaisia tarjoamalla, se tapahtuu usein kyllä sanallisesti. Asiakasta pitää kuunnella, jutustella hänen kanssaan muutenkin kuin kaupan tiimoilta. Hänelle on tehtävä selväksi, että myyjä on selvästi kiinnostunut, eikä hän keskity ainoastaan vain pelkkään myyntiin. Pitää olla sopivan rento, reipas ja rempseä! Äänen käyttö on tärkeää...
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti